Bez šminke? Ne, hvala!

Rezultati studije o samopoštovanju adolescenata i mladih ljudi koja je rađena za IKW – Udruženje za kozmetiku, proizvode za higijenu, parfimerijske proizvode i deterdžente u Nemačkoj.

Ko to ne želi – savršen izgled? Što su trepavice duže i deblje, zavodljiviji je izgled. Međutim, mlade žene nisu samo zainteresovane za ˝tek više pažnje˝. Estetski savršen – ovo je ideal mladih ljudi danas. Naročito mlađe žene i devojke ne prave kompromise kada je u pitanju njihov izgled – sve mora biti savršeno. Mnoge od njih više neće napustiti kuću bez šminke. Odraz u ogledalu izgleda previše čudno, a neke od njih se sebi dopadaju samo sa šminkom. Da bi se osećale ugodno u svojoj koži, djevojčice koriste šminku za prekrivanje, kao i proizvode za naglašavanje kao što su maskara i ruž za usne.

U duboko-psihološki reprezentativnoj studiji sa adolescentima i mladim ljudima u ime IKW-a (nemačko udruženje za kozmetiku, sredstva za higijenu, parfimerijske proizvode i deterdžente), devojke od 14 do 21 godine kažu da im je isticanje očiju veoma važno: 67 % učenica i studentkinja kaže da je maskara njihov neophodan saputnik u svakodnevnom životu. One koriste maskaru svakodnevno, neke od njih i par puta dnevno. Za neke osobe četka za trepavice je gotovo važnija od zubne paste ili dezodoransa. Stoga nije iznenađujuće što mnoge devojke poseduju nekoliko maskara i odlučuju koju će koristiti u zavisnosti od prilike. Jedna učesnica ankete kaže: “Imam 3 vrste maskara – jednu za svakodnevnu upotrebu, jednu vodootpornu, jednu za prilike kada praktikujem sport, na primer, pa za tokom leta, a zatim još jednu, sa velikom četkom za veliki događaj”.

Prava šminka za oči ima više od jedne funkcije u svakodnevnom šminkanju: s jedne strane pomaže da promeni nekoga u nešto estetski savršeno i naglašava sopstvenu ženstvenost. Sa druge strane, ona deluje kao privlačno sredstvo, naročito u odnosu prema suprotnom polu. Jer: Ko želi da ga previde? Ali, naglašavajući oči, devojke takođe žele da namerno skrenu pažnju sa stvari koje su im još uvek neprijatne u tom dobu. Sa onoga što ne mogu da kontrolišu, kao što je njihova sopstvena seksualnost, na primer. Upravo u ovoj fazi, mladi ljudi su veoma nesigurni i žele da imaju više kontrole nad sobom i vlastitim telima. Kozmetika im pomaže u tome. 85% adolescenta i mladih ljudi koristi kozmetičke proizvode kako bi se osećali sigurnije.

Dok maskaru koristi mnogo mladih devojaka kao prvi korak u svetu kozmetike (prva iskustva se često stiču u uzrastu od 11 godna), ruž za usne se, s druge strane, prvi put koristi u prelasku ka odraslom dobu. Naglašavanje usana je mnogim mladim devojčicama neprijatno, jer se ne osećaju dovoljno odrasle za to. Crvene usne se smatraju zavodljivim, a većina mladih žena ih smatra kao preterivanje u svakodnevnoj upotrebi. Strah da ne izgledaju “jeftino” takođe sprečava devojčice, naročito mlade, da intenzivno koriste ruž za usne. U posebnim prilikama ili tokom onih dana kada im kosa izgleda loše, pa pažnju treba pomeriti sa nečega što nije savršeno, nošenje ruža je i dalje popularno.

Šta mladi ljudi kažu o ružu za usne?

˝U danu loše kose, uvek postoji ruž za usne.˝
˝Ruž za usne i svetle boje bi bili previše za svaki dan.˝
˝Ruž za usne – želite nešto da postignete njim.˝

Otkrivanje mladih

Samo-percepcija i samopoštovanje adolescenata i mladih odraslih

Detaljna psihološki-reprezentativna studija sakupljena za IKW – Nemačko udruženje za kozmetiku, sredstva za higijenu, parfimerijske proizvode i deterdžente

Mladi se trenutno bore ne samo sa nesigurnošću zbog neobičnih promena raspoloženja i širenja seksualnosti. Na društvenom i porodičnom nivou, oni takođe doživljavaju vrstu gubitka kontrole. Adolescenti pokušavaju da se izbore sa osećajem nesigurnosti sopstvenom strategijom: pripisuju sve veću vrednost svom izgledu.
Rheingold Salon (Institut za ispitivanje tržišta) je ispitivao u ime IKW, nemačkog udruženja za kozmetiku, sredstva za higijenu, parfimerijske proizvode i deterdžente, razvoj samopoštovanja kod adolescenata i mladih ljudi uzrasta od 14 do 21 godine. Kakvu ulogu ima uredna pojava za samopoštovanje mladih ljudi? Kakav uticaj ima vodjenje računa o sopstvenom izgledu na samopoštovanje mladih ljudi? I koliko daleko kozmetički proizvodi i proizvodi za ulepšavanje podržavaju mlade ljude u samo-otkrivanju? Prva psihološki reprezentativna studija o tranziciji u odraslo dobu daje odgovore na ova uzbudljiva pitanja. U okviru grupnih diskusija i pojedinačnih detaljnih intervjua sprovedeno je kvalitativno anketiranje sa ukupno 56 adolescenata i mladih ljudi između 14 i 21 godine. Za reprezentativnu kvantitativnu anketu anketirano je 1.012 adolescenata i mladih ljudi uzrasta od 14 do 21 godina.

Za više informacija možete kontaktirati:

Karen Kumposcht
Odnosi sa javnošću
Industrieverband Körperpflege- und Waschmittel e. V.
The German Cosmetic, Toiletry, Perfumery and Detergent Association
Mainzer Landstraße 55, 60329 Frankfurt am Main
T +49.69.2556-1331 / F +49.69.237631
kkumposcht@ikw.org / www.ikw.org

 

Back