Navike i zapažanja potrošača

Anketa o navikama potrošača širom Evrope sprovedena je krajem 2017. godine i objavljena je javnosti prošlog meseca.

Sadrži zanimljive zaključke o navikama potrošača o čišćenju kod kuće, kao i njihova zapažanja o čistoći i higijeni van domaćinstva.

Ovo istraživanje pruža bogat izvor informacija o različitim temama. Ključni zaključci su:

  • Zapažanja potrošača o čistoći i higijeni kod kuće i van nje – Čistoća kod kuće je mnogo više od brisanja prašine. Proizvodi za čišćenje i održavanje higijene pomažu Evropljanima da poboljšaju kvalitet života i smiruju ih. Van kuće: čistoća i higijena su od suštinske važnosti i dovode do pozitivnih osećanja i ponašanja.
  • Navike potrošača prilikom čišćenja kod kuće – potrošači u EU nisu svi isti! Ponašanje potrošača u pogledu čišćenja se značajno razlikuje širom Evrope.
  • Trendovi održivosti kod kuće – Sve u svemu, trendovi vezani za održivost kada su u pitanju proizvodi za pranje i čišćenje su relativno stabilni u odnosu na pre tri godine. Generalno, stanovnici južne Evrope najviše brinu o održivosti. Korak koji su potrošači najviše preduzimali na polju održivosti prilikom pranja jeste izbegavanje korišćenja nedovoljno napunjene mašine (69%). Sa druge strane, iako 90% evropskih potrošača razvrstava svoju ambalažu za deterdžent, prostor za poboljšanje – u smislu bolje sistematizacije razvrstavanja – je i dalje veliki (52%).
  • Bezbedna upotreba i obeležavanje proizvoda – Razumevanje evropskih potrošača o bezbednosti proizvoda za čišćenje i održavanje higijene u domaćinstvu po njih ili po životnu sredinu nije evoluirala mnogo tokom godina. Sveukupno, ova percepcija je nešto bolja u poređenju sa 2008/2011. Bezbednije ponašanje u vezi sa skladištenjem proizvoda je definitivno moguće – čak 36% porodica sa malom decom još uvek čuva deterdžente za pranje veša na nebezbedan način.

Ovo istraživanje je sprovedeno na preko 4600 ljudi u 23 zemlje širom Evrope, od strane A.I.S.E., a kratak pregled (na engleskom) možete preuzeti ovde.

Back